Aqsa Syarif Subang Jaya

Friday, May 28, 2010

AQSA @ Casa Subang


27 Mei 2010- Penggerak AQSA SJ telah beraksi di surau Casa Subang, USJ 1, Subang Jaya. Ini merupakan julung-julung kalinya isu Palestin didedahkan kepada penduduk Casa Subang. Majlis yang bermula pada 9 malam itu telah menarik perhatian lebih kurang 70 hadirin yang terdiri daripada lelaki dan perempuan. Kebanyakan yang hadir adalah pelajar dari Taylor's College, Sunway University College, SEGI College.


Sesi taklimat mengenai isu Palestin telah disampaikan dengan penuh jaya oleh saudara Shahrul Aman dari Aqsa Syarif daerah Subang Jaya. Antara isi penting yang disentuh ialah mengenai tragedi Nakbah 15 Mei dan beberapa salah faham dan propaganda yang digunakan oleh pihak Zionis dan sekutunya dalam mengelirukan masyarakat dunia. Beliau juga berkongsi dengan para hadirin mengenai misi Lifeline4Gaza yang berusaha untuk menghantar keperluan asas ke Gaza.


'Roadshow' Palestin ini berakhir pada pukul 10.10pm dengan doa daripada para hadirin untuk umat di Palstin. Setelah majlis selesai, para hadirin menyerbu gerai yang telah dibuka oleh AQSA SJ sejak awal program. Mereka menderma ke dalam tabung Palestin sambil membeli barangan Aqsa Syarif sebagai tanda sokongan. Tidak lupa juga, seramai 16 orang telah mendaftar sebagai sukarelawan Aqsa Syarif termasuk seorang antarabangsa dari Pakistan. Sebanyak RM164.95 telah disumbangkan oleh penduduk Casa Subang untuk Palestin dan hasil jualan ialah sebanyak RM270.


ALLAHUAKBAR WALILLAHIL HAMD.


Memperkasa Ummah, Membebaskan Aqsa

No comments:

Post a Comment